معرفی سفیر یا نمایندگی
بخش اقتصادي

وظايف و خدمات نمايندگي وزارت امور خارجه در استان اصفهان در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری

1-1 اخذ اطلاعات مورد نياز از طرفهاي خارجي با كمك نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور.
1-2 بهره گيري از خدمات بخش اقتصادي سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران جهت معرفي پروژه هاي سرمايه گذاري استان به طرفهاي خارجي و ايرانيان مقيم خارج از كشور.
1-3 تاييد اسناد تجاري از قبيل صورتحساب، گواهي مبدا، گواهي بهداشت، اسناد بانكي و ...
1-4 معرفي ايرانيان خارج از كشور علاقمند به سرمايه گذاري در استان اصفهان در صورت درخواست آنان.
1-5 هماهنگي صدور رواديد ورود و يا تجاري براي بازرگانان، كارشناسان و متخصصان فني موسسات بازرگاني و سرمايه گذاران خارجي با معرفي مركز يا شركاي ايراني آنها از طريق اداره كل كنسولي وزارت امور خارجه.
1-6 صدور رواديد 72 ساعته مستقيم در فرودگاه اصفهان براي سرمايه گذاران خارجي با معرفي مركز يا شركاي ايراني آنها.
1-7 تسهيل در صدور رواديد كثيره المسافر شش ماهه يا يكساله براي سرمايه گذاران خارجي از طريق سفارتخانه هاي كشور براساس آيئن نامه هاي مصوب.
2- صدور انواع رواديد تجاري
2-1 رواديد ورود و يا تجاري
اين رواديد براي مخصصين، شخصيتهاي علمي، دانشگاهي و اقتصادي از جمله بازرگانان، سرمايه گذاران، مديران، كارشناسان و متخصصان فني شركتها و موسسات بازرگاني، دولتي، خصوصي و... كه به منظور مذاكرات تجاري، خريد و فروش كالا، امور فني كارخانجات، تبادلات علمي و غيره قصد سفر به جمهوري اسلامي ايران را دارند، صادر ميگردد. آنان مي توانند در صورت ارائه دعوتنامه از سوي طرف تجاري خود در ايران(حقيقي و حقوقي) تقاضاي رواديد ورود تجاري نمايند. قابل توجه است اين دعوتنامه ها در دو فرم مي باشد فرم هاي مزبور در بخش كنسولي وزارت امور خارجه در ايران و اتاق هاي بازرگاني كشور موجود ميباشد.
فرم شماره يك پس تكميل توسط شريك تجاري ايراني از طريق پست يا نمابر به بخش هاي كنسولي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور ارسال ميگردد .
فرم شماره دو پس تكميل براي درخواست كننده رواديد (تبعه خارجي) فرستاده مي شود. متقاضي رواديد پس از اطمينان از درياقت فرم ها جهت پيگيري رواديد به نمايندگي هاي جمهوري لسلامي مراجعه مب نمايد .
مدارك لازم جهت اخذ رواديد تجاري
- تكميل فرم درخواست رواديد در نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور
- دعوتنامه رسمي طرف تجاري ايراني .
- يك قطعه عكس 3*4 جديد بيو متريك .
- نامه درخواست رواديد از طرف شركت يا موسسه خارجي بعنوان نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران با تعيين اهداف و مدت سفر. .
- پرداخت هزينه رواديد(متغير بر اساس نوع كشور) .
2- رواديد تجاري 72 ساعته (رواديد فرودگاهي)
اتباع خارجي ميتوانند از طريق اين نوع رواديد به مدت 72 ساعت در ايران اقامت نمايند. لازم به ذكر است بمنظور دريافت اين نوع رواديد، شريك و يا شركت تجاري ايراني ميزبان حداقل سه روز قبل از پرواز طي نامه اي به اداره گذرنامه و رواديد وزارت امور خارجه يا نمايندگي هاي داخلي وزارت امور خارجه در استان ها و ارائه مدارك مورد نياز از جمله مشخصات فردي و پروازي متقاضي نسبت به اخذ مجوز هاي لازم اقدام نمايد.پس از موافقت ، فرد متقاضي مي تواند به ايران سفر نمايد و هزينه رواديد فرودگاهي در فرودگاه(توسط دفتر فرودگاهي نمايندگي هاي وزارت امور خارجه در استانها) اخذ خواهد شد.بمنظور تسهيل بيشتر در صدور رواديد، اتباع خارجي(به حوزه كشور) مي توانند پس از تكميل و ارسال فرم درخواست رواديد الكترونيكي از طريق پايگاه وزارت امور خارجه به نشاني www.visa.mfa.gov.ir و دريافت پاسخ مثبت ، به دفاتر گذرنامه و رواديد وزارت امور خارجه در فرودگاههاي بين المللي ايران مراجعه وبا ارائه شماره مجوز رواديد را دريافت نمايند. .
قابل توجه:
- حضور شريك تجاري و يا دعوت كننده ايراني هنگام ورود مسافر در مرز ورودي ضروري مي باشد. كليه مراحل صدور اين رواديد در ايران انجام ميشود .
- انباع كشورها(به جزء آمريكا و انگليس و چند كشور ديگر، مي توانند در فرودگاههاي بين المللي ايران از جمله امام خميني(ره)، اصفهان، شيراز، مشهد، كيش، قشم، بوشهر، تبريز، چابهار و... مبادرت به اخذ رواديد تجاري 72 ساعته نمايند.
- تمديد رواديد مطابق قانين و مقررات در صلاحيت اداره كل امور اتباع خارجي نيروهاي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است كه در صورت موافقت تنها در داخل كشور قابل طرح و اقدام است .

وزارت امورخارجه | رواديد الكترونيك | تماس با ما | ساعات كار اداري | نقشه سایت | جستجو | گالری تصاویر